sobota, 15 marca 2014

Matka - 6 tygodni po porodzie

   Dokładnie dzisiaj miałby się urodzić Ignasiek, równe 9 miesięcy po naszym ślubie i trzy przed pierwszą rocznicą;) Ale tak się nie stanie a dla mnie to dzień w którym teoretycznie kończę połóg. Jak się zmieniło moje ciało w trakcie ciąży, jak wraca do siebie teraz? A no tak:

I znowu wyglądam jak gimnazjalistka, a za 5 dni kończę ćwierć wieku! ;)

  • W czasie ciąży, trwającej u mnie 34 tygodni, przytyłam 8 kg, z czego został mi jeszcze jeden kilogram do wagi początkowej.
  • Mój brzuch rozciągnął się do ok. 105 cm, a dzisiaj w tym samym miejscu mam 20 cm mniej.
  • Włosy i paznokcie stały się zauważalnie mocniejsze i ładniejsze.
  • Skóra w trakcie ciąży była bardziej sucha niż wcześniej.
  • Pojawił się tylko jeden rozstęp, w miejscu dziurki po kolczyku w pępku.
  • Moje stopy nie zwiększyły rozmiaru ;) Za to biust, o jeden.
  • Kondycja fizyczna pozostała bez zmian po ciąży, już nie mogę się doczekać kiedy będę mogła iść na basen, rower, fitness... 
  • W trakcie porodu zyskałam pamiątkową bliznę:)
   Po wizycie kontrolnej u prowadzącego, wiem, że za jakieś 2 tygodnie będę mogła zacząć ćwiczyć, nawet mięśnie brzucha. Koniec z celibatem, ale gdybym planowała kolejną ciążę to najwcześniej za rok, no raczej... ;)
   Pewnie gdyby moja ciąża trwała jeszcze te sześć tygodni, zyskałabym więcej kilogramów i obwodu. Może pojawiłyby się jakieś rozstępy albo inne zjawiska. Tak czy inaczej, sądzę, że ciąża łaskawie mnie potraktowała, za co jestem wdzięczna;)

PS. Dziękuję Kochane za wsparcie i komentarze! 

33 komentarze :

  1. Wygladasz uroczo... jak nie po porodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądasz! Tak świeżo i uroczo :) A jak tam sprawuje się wasz Evo? Ignaś lubi spacerować? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. matka to Ty przepraszam za zwrot ale zajebiście wyglądasz! A za te 8 kg... no kurde ja przenosiłam Młodego 10 dni i przytyłam w ciąży 27kg! ! ! Na szczęście do wagi z przed ciąży zostało mi jeszcze 5!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądasz:) fakt, że bardzo młodo, ale super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z dziewczynami, pięknie wyglądasz. Zazdroszczę tak szybkiego powrotu do wagi. Pamiętam, że ja przybierałam mało ale w ostatnich 2mc, to było szaleństwo, nie wiem dlaczego:) Zostało mi jeszczcze 7kg. dam radę;)

    Pozdrawiamy śliczną Mamę i maleńkiego Synka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie ciąża potraktowała Cię łaskawie ale tak jak piszesz, pewnie dużo by się zmieniło gdybyś nosiła dziecko jeszcze kilka tygodni ale najważniejsze, że już jesteś po ;) i wszystko jest tak pozytywnie, a Ty wyglądasz młodziutko, świeżo i ślicznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fiu, fiu ;) Pięknie mamo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądasz kwitnąco!!! :)
    Mnie najbardziej zaskoczyło, że niecałe dwa tygodnie po porodzie brzuch bardzo szybko wraca do (prawie) swoich rozmiarów - z czego bardzo się cieszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurczę ! Szczerze zazdroszczę i gratuluję dobrej formy ! :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też mam jeden rozstęp - w okolicach pępka - niestety tylko jeśli chodzi o brzuch. Bo moje piersi mają full rozstępów - zaczęły się robić już w 3-4 miesiącu i nic się nie dało zaradzić. A potem już tylko było gorzej. Generalnie na wyglądzie najbardziej straciły piersi, ale trudno :D Moja ciąża trwała 5 tygodni dłużej niż Twoja, ale przytyłam 10 kg więcej :P natomiast po powrocie ze szpitala już byłam 9 kg na minusie a jako, że jestem 9 tygodni po prodzie do dzisiaj udało mi się stracić 14,5 kg - aktualnie waże praktycznie tyle ile przed ciążą, ponieważ na samym jej początku schudłam 3 kg :) ale marzy mi się taka waga jak na pozątku ciąży - z tym, ze moje piersi chyba ważą ze 2 kg, bo powiększyły się chyba o jakieś 2 rozmiary :D ale kondycje musze zacząć poprawiać, bo niestetyw czasie ciąży się obijałam - teraz głównie spaceruje szybkim krokiem z wózkiem :D wlasnie tez planuje post o tym co sie zmniiło, jakie były moje oczeiwania a jaka rzeczywistość :)

    OdpowiedzUsuń
  11. i zapomnialam najwazniejszego - wygladasz super! :D i fajnie, ze zaraz mozesz zacząć cwiczyc i inne rzeczy :P, bo moj polog trwa juz drugi miesiąc - z powodu resztek błon płodowych, które bardzo wolno mi schodzą ;( grunt, ze nie mam zadnego zakazenia, ale krawaic przed 2 miechy - nie polecam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądasz pięknie, ach pięknie, i zdecydowanie w życiu bym nie powiedziała że 6 tygodni temu byłaś w ciąży - oł łał! U mnie też 8 kilo na plusie póki co i wszyscy mi mówią że pewnie będę chudsza po ciąży niż przed i zdecydowanie było by to fajne, ale myślę że jak przestanę wymiotować to niekoniecznie będzie to prawdą. Póki co cieszę się że nie puchnę wybitnie, nie mam rozstępów, nie mam nakazu leżenia i mogę się ruszać i ogólnie nie jest tak źle jak myślałam że będzie na tym etapie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No prawdziwa Sexy Mama :) - wybacz właśnie czytam to cudo, wzięłam ot tak z półki bibliotecznej ;)
    No już się przyzwyczajaj do osądzających Cię spojrzeń na ulicy jak będziesz spacerowała z dzieckiem ;)
    A tak całkiem serio: WYGLĄDASZ KWITNĄCO I PIĘKNIE!

    OdpowiedzUsuń
  14. naprawdę wyglądasz jak nastolatka :)
    co by było gdyby, masz Ignasia i to jest najważniejsze :)
    ps. jak laktacja?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nawet nie wiem ile obecnie ważę! Pewnie wiedziałabym... ale wciąż zapominam kupić baterię do wagi łazienkowej :p

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wyglądasz. Masz taką pozytywną energię i pogodę na buzi. :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjnie wyglądasz :)
    Jesteśmy w tym samym wieku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pozazdrościć wyglądu i formy :) ja przytyłam w każdej ciąży 20 kg to dużo, ale bardzo szybko schłudłam do mojej wyjściowej wagi 53 kg, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak każda kobieta miałaby tak wyglądać po porodzie to nic innego jak tylko chodzić w ciąży i rodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietnie i bardzo promiennie wygladasz wygladasz, nie powiedzialbym, iz rodzials 6 tygodni temu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie wyglądasz w ogóle nie widać, że byłaś w ciąży, ale 8 kg to prawie nic. Ja przytyłam ponad 20 i jeszcze mi sporo zostało do zrzucenia.
    Tez wyglądam jak gimnazjalistka :), co czasem mnie wkurza bo ludzie traktują mnie jak dziecko, ale uważa to za atut. Lepiej wyglądać młodziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nieźle wyglądasz!:) Tylko cieszyć się z tak młodego wyglądu, sama wiem coś o tym;)

    OdpowiedzUsuń
  24. wyglądasz kwitnąco :)
    pozdrawia przyszła mama z Bełchatowa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale cudnie wyglądasz. Nawet bym nie pomyślała, że nie dawno rodziłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czysta bezczelność tak wyglądać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za komplementy! :P

    OdpowiedzUsuń