piątek, 5 lipca 2013

Swędzenie między piersiami w ciąży

Tak mnie nurtuje ta sprawa, że uznałam za konieczne do pisanie jej do Ciążowego Notesu;)
Przeszukałam internet wszerz i wzdłuż, znalazłam wiele artykułów. Nie wszystkie jednoznacznie wskazywały że ten mało przyjemny objaw, to jeden z symptomów ciąży. Ale ostatecznie dowiedziałam się że:

  • swędzenie najczęściej dotyka skóry brzucha i piersi (zwłaszcza pomiędzy nimi)
  • nie znalazłam informacji w którym tygodniu ciąży można się tego spodziewać, ale jedna internautka pisała o 4tc, jeszcze przed spodziewaną miesiączką (tak jak u mnie)
  • przyczyną tego jest rozciągająca się skóra, często niedostatecznie nawilżona oraz produkcja estrogenu
  • najlepiej skonsultować się z lekarzem w celu dobrania odpowiednich preparatów nawilżających, nie wystawiać na działanie szkodliwych czynników, unikać nadmiaru kosmetyków (nie pryskać dekoltu perfumami, nie stosować drażniących peelingów, płynów, balsamów, solarium), nosić luźną odzież, 
Ponieważ skórę drażnią fiszbiny i elementy stanika, włożyłam pomiędzy skórę a stanik płatek higieniczny. Przynosi ulgę nie podrażniają miejsca.

Czy któraś z Was miała takie doświadczenia?

Pozdrawiam,
Ola

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz